سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

رگبار باران - رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی‌ ۵ روز آینده در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ هرمزگان، جنوب‌ کرمان و جنوب‌ شرق‌ فارس‌ در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ انتظار می‌رود. 

جمعه‌ در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در شمال غرب‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

شنبه‌ در مناطقی‌ از شمال غرب‌ و برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در غرب‌، غرب‌ سواحل‌ دریای خزر و ارتفاعات‌ البرز مرکزی، یکشنبه‌ علاوه بر مناطق‌ فوق‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در خراسان شمالی‌ و ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ و دوشنبه‌ در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

از امروز تا شنبه‌ در نوار شرقی‌ به ویژه منطقه‌ زابل‌ و یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از مرکز و برخی‌مناطق‌ استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ افزایش‌ سرعت‌ وزش‌ باد با احتمال خیزش‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌، یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در نوار شرقی‌ کشور به ویژه در منطقه‌ زابل‌ وزش‌ باد شدید و خیزش‌ گرد و خاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا انتظار می‌رود.

طی‌ روز شنبه‌، با افزایش‌ سرعت‌ وزش‌ باد و تشکیل‌ توده گرد و خاک‌ روی کشور عراق‌، انتقال گرد و خاک‌ به‌ جنوب‌ غرب‌ و مناطق‌ مرزی غرب‌ کشور دور از انتظار نخواهد بود.

امروز خلیج‌ فارس‌ و دریای عمان به ویژه مناطق‌ شرقی‌ دریا و از جمعه‌ تا دوشنبه‌ شرق‌ دریای عمان مواج‌ خواهد بود.
 

کد خبر 781164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha